Rustdag

18 februari 2016 - Serre Kunda, Gambia

Het was even wennen in een kleiner appartement, maar lekker voor de openslaande deuren op het balkon zitten was fijn. Nu zat er niemand meer achter ons op de galerij, dus dat kon dan. Ruud had de hoog nodige boodschappen gedaan, we weten niet voor hoe lang het zal zijn. Het fijne van onze locatie is dat we overal vlak bij zitten: bij de bank, bij het vliegkantoor, bij een grote supermarkt, naast een restaurantje en naast lokale winkeltjes, waar je koffiezakje, theezakjes, suiker en boter (per klontje) gewoon los kunt kopen. Tot 17.00 uur zijn we thuis gebleven, lekker aan het zwembad gelezen en we waren er samen met één Engelse dame, die hier ook al jaren komt. Daarna zijn we richting strip gelopen en de internetstick, bij een meisje op straat, opgewaardeerd. Nu viel ons een prachtig appartementen complex op, met mooi zwembad en een stukje tuin erbij, direct naast de strip. We mochten binnen kijken bij een Deens echtpaar en de prijs leek heel aantrekkelijk. Je moet wel zelf de lakens en baddoeken wassen, of voor meerprijs laten wassen. Ook de elektriciteit was apart en dat zou wel eens flink op kunnen lopen met een elektrisch kookplaatje en geen daglicht in de huiskamer en keuken. Het enige daglicht kwam door de balkondeuren in de slaapkamer maar dat is wel aan de hoofdweg met dag en nacht verkeer! Vergeleken met wat we nu hebben, veel ramen, dus frisse lucht, uitkijk op zwembad en bomen, zouden we er toch niet voor kiezen, ondanks de duidelijk lagere prijs. We hebben op de hoek van de strip wat gedronken en later Chicken Yassa thuis laten brengen. Thuis bleek dat er, per abuis, geen mb maar telefoontegoed was bij geschreven en dus konden we niet op internet. De ‘fan’ hadden we niet meer nodig want de temperatuur was aan het zakken en het waaide ook ’s avonds nog wat. Nu begrijpen we dat ze het hier koud hebben met 25 gr. Het verschil met de hitte periode is heel erg groot. Gisteren hoorden we dat vorige week de hoogste temperatuur 42 gr.is geweest en ook wij vinden het nu ook ’s morgens en ’s avonds ‘koud’. We zitten nog steeds met korte broek en korte mouwen buiten, waar hebben we het over!! Zittend op het balkon zagen we twee bijzondere purperglansspreeuwen en ze lieten zich mooi fotograferen. Nog wat gekaart en heerlijk vroeg naar bed.