Fietstocht 2

11 februari 2016 - Serrekunda, Gambia

Vandaag weer een poging gedaan om de Batik fabriek te vinden, maar het is weer niet gelukt. Wie je ook vraagt, niemand wist het. Ruud had wel veel herkenningspunten in de verschillende wijken, maar ook hij kon niet meer vinden waar hij een vorige keer was, hoewel we er bijna waren. Een jonge vrouw riep haar invalide zus, zij maakte batiks. Deze moest opbellen en het kwam er op neer dat we 1000 dalasi zouden moeten geven voor een batik lap. Ongezien kopen we niets en de prijs was veel te hoog. Bovendien wilden we graag het batikproces zien. Morgen nog maar weer eens navragen aan de beheerder. We hebben nog contact gehad met Sanna of hij een fietspomp heeft en waar hij de fiets op kan gaan halen die we voor hem achter laten. Een fietspomp heeft hij inderdaad niet en dat is wel nodig met twee fietsen en plakspullen, die komt er dan nog bij. We zijn dwars door de markt van Serekunda gereden en gingen langs de hoofdweg op zoek naar een fietspomp. De man, waar we Ruuds zadel gekocht hadden, vroeg 350 dalasi, dat was te veel. Twee jonge jongens zeiden dat zij het wel zouden vragen want, ze vragen aan jullie veel meer. Zelfs zij weten dat al te vertellen. De laagste prijs aan hen daar was 325 D. De jongens verkochten echte Gambiaanse vliegenwegjagers, een stok met een plastic vlag eraan om ook als waaier te gebruiken, ze konden het mooi vertellen. Ze hadden drie dagen vrij van school i.v.m. werkzaamheden daar. We hebben wat gedronken en de jongens samen ook een flesje cola gegeven dat ze met hun tanden openden. Op de hoek van een groot kruispunt hebben we een kleine fietspomp gekocht in een gewone lokale winkel, voor de gewone lokale prijs, 100 dalasi,. Ze verkochten hier nieuwe Chinese motoren vanaf 40.000 Dalasi en tweedehands ATB’s voor 3500 dalasi. Gevraagd uit nieuwsgierigheid. Met wat boodschappen voor de lunch waren we tegen 13.00 uur weer thuis en hebben we genoten van de rust in de tuin en het zwembad. Mooie libellen, wat vogels gefotografeerd en geslapen. Je wordt van niets doen en warmte lui en moe! Hoewel de ochtend gym van een flinke fietstocht natuurlijk ook mee telde.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade